تکنولوژی

کانسپت جدید Audi TT پیش از رونمایی رسمی لو رفت

تصویری از کانسپت جدید Audi TT پیش از رونمایی رسمی، از طریق صفحه فیسبوک Audi Canada منتشر شد.

 

رونمایی کامل این خودرو به همراه جزئیات فنی فردا و قبل از آغاز نمایشگاه IAA Mobility در مونیخ انجام خواهد شد.

گرنوت دلنر (Gernot Döllner)، مدیرعامل Audi ماه گذشته در گفت‌وگو با مجله آلمانی Bild از یک خودروی اسپرت جدید سخن گفت و آن را “TT Moment 2.0” برای اینگولشتات توصیف کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این خودرو همان تأثیری را داشته باشد که Tourist Trophy اصلی در دهه ۱۹۹۰ بر جای گذاشت. اگرچه این مدل جایگزین مستقیم TT نخواهد بود و نسخه تازه‌ای از R8 نیز به حساب نمی‌آید.

 

مدل جدید یک خودروی اسپرت تمام‌برقی است که در جایگاهی میان TT و R8 قرار می‌گیرد. شرکت Audi تاکنون جزئیات دقیقی از این کانسپت منتشر نکرده است، اما الهام طراحی آن به گذشته این برند بازمی‌گردد. کانسپت Avus که در سال ۱۹۹۱ در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد، یکی از نقاط مرجع این خودرو است؛ مدلی با بدنه آلومینیومی و موتور نمایشی W-12 که بیش از ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت را به سیستم Quattro منتقل می‌کرد.

علاوه بر این، Audi به دوران Auto Union و خودروهای مسابقه‌ای Type C و Type D دهه ۱۹۳۰ نیز اشاره کرده است؛ خودروهایی با موتورهای سوپرشارژ V-16 و V-12 که با رانندگانی مانند: Tazio Nuvolari و Bernd Rosemeyer به افتخارات بزرگی دست یافتند.

کانسپت جدید Audi TT قرار است با طراحی مینیمالیستی و رویکرد «کمتر، بیشتر است» معرفی شود. انتظار می‌رود که این خودرو بزرگ‌تر از TT و کوچک‌تر از R8 باشد و تناسبات طراحی آن به خودروهای موتور وسط شباهت داشته باشد. شکل بدنه نیز به احتمال زیاد در قالب یک کوپه ارائه خواهد شد.

به گفته دلنر، این خودرو تنها یک کانسپت نمایشی نخواهد بود و نسخه تولیدی آن طی دو سال آینده وارد بازار خواهد شد. وی تأکید کرد که این مدل نماد «Audi جدید» است؛ نه تنها از نظر طراحی، بلکه از نظر به‌کارگیری فناوری‌ها و سخت‌افزارهایی که تاکنون توسط این برند استفاده نشده‌اند.

انتظار می‌رود که مواد به‌کاررفته در کابین کانسپت جدید Audi TT نسبت به مدل‌های کنونی ارتقا یابند. اسکار دا سیلوا مارتین (Oscar da Silva Martins)، رئیس بخش ارتباطات محصول و فناوری در Audi، در گفت‌وگو با Motor1 Germany اذعان کرد که کیفیت محصولات اخیر کاهش یافته است. وی تصریح کرد: «ما در گذشته قطعاً کیفیت بهتری داشته‌ایم، اما دوباره به آن سطح بازخواهیم گشت.»

 

با وجود تمرکز بر برقی‌سازی، هنوز پرسش‌هایی درباره پلتفرم این خودرو باقی است. ممکن است کوپه دو‌در جدید Audi با خودروهای برقی آینده Porsche Boxster و Cayman پلتفرم مشترک داشته باشد؛ تصمیمی که می‌تواند هزینه‌های توسعه را کاهش دهد و به صرفه‌جویی اقتصادی در گروه Volkswagen کمک کند.

 

با توجه به قوانین سختگیرانه آلایندگی اروپا، استفاده از موتورهای احتراقی برای این مدل تقریباً منتفی است. با وجود این، هر دو شرکت Audi و Porsche به تازگی اهداف بلندپروازانه خود را در زمینه خودروهای برقی تعدیل کرده‌اند و تأکید دارند که گذار به برقی‌سازی بیش از پیش زمان‌بر خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که تولید مدل‌های ICE در اینگولشتات و تسوفنهاوزن همچنان تا دهه آینده ادامه خواهد داشت.

منبع:تکناک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا