اجتماعیسیاسی

ابلاغ دستورالعمل اجرایی شناسایی و رفع گلوگاه‌های فسادخیز در دستگاه‌های دولتی

به گزارش پایگاه خبری انتخاب، سازمان اداری و استخدامی کشور به تازگی دستورالعمل اجرایی مربوط به شناسایی و رفع گلوگاه‌های فسادخیز و مدیریت موقعیت‌های تعارض منافع را به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرده است.

این دستورالعمل در راستای تحقق بند ۲۴ «سیاست‌های کلی نظام اداری» ابلاغی مقام معظم رهبری و در چارچوب برنامه «اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم» تنظیم شده و هدف آن، استقرار نظام شناسایی، ارزیابی و کاهش ریسک فساد در نهادهای دولتی است.

بر اساس مفاد شیوه‌نامه، دستگاه‌های اجرایی موظفند طی سه ماه از زمان ابلاغ، موقعیت‌های دارای ریسک فساد را شناسایی و راهکارهای پیشگیرانه را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کنند. همچنین لازم است یک برنامه اجرایی سه‌ساله برای مدیریت این ریسک‌ها تدوین و پس از تصویب در کمیته‌های درون‌سازمانی به اجرا درآید.

به موازات این اقدام، کارگروه‌های تخصصی متعددی با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی و نهادهای نظارتی برای پیگیری دستورالعمل و پایش مستمر عملکرد دستگاه‌ها تشکیل شده است. هدف نهایی از این طرح، ارتقای سلامت اداری، شفاف‌سازی روابط مالی و جلوگیری از تعارض منافع مدیران دولتی عنوان شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا