
نوشتهی تازهی «خراسان جنوبی، ایران جان» که بالای قاب پخش تلویزیون محلی دیده میشود، این روزها برای بسیاری از بینندگان پرسشبرانگیز شده است. مسئولان صداوسیمای خراسان جنوبی اعلام کردهاند این شعار به منظور معرفی بیشتر ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و اقتصادی استان انتخاب شده و قرار است به عنوان یک نماد هویتی در برنامههای داخلی و بروناستانی مورد استفاده قرار گیرد.
به گفتهی مدیرکل صداوسیمای استان، طرح «ایران جان» به استانهای مختلف کشور اختصاص یافته تا در هر منطقه، با محور سرمایههای محلی و استعدادهای مردمی، چهرهای تازه و صمیمی از ایران معرفی شود. در نسخه خراسان جنوبی، این شعار ترکیبی از علاقه به میهن و هویت منطقهای است که مردمان شرق کشور را با مفهوم «ایران جان» پیوند میدهد.
پیشینه این برنامه به همزمانی با مأموریتهای جدید رسانه استانی در جهت ارتقای تعامل با دیگر استانها و برجستهسازی جایگاه خراسان جنوبی در نقشه فرهنگی کشور بازمیگردد.
خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۳ با تفکیک از خراسان بزرگ تأسیس شد و از آن زمان تلاش کرده است با برندسازی فرهنگی و رسانهای، هویت مستقل و در عین حال ملی خود را تثبیت کند. اکنون استفاده از این عبارت در قاب تلویزیون، بخشی از همین جریان فرهنگی برای شناساندن چهره گرم، اصیل و ایرانی مردم خراسان جنوبی دانسته میشود.