آمازون عینکهای AR ویژه رانندگان و کاربران عادی را توسعه می دهد

شرکت آمازون با توسعه عینکهای AR ویژه رانندگان و کاربران عادی، به جمع غولهای فناوری فعال در این حوزه پیوسته است.به گزارش تکناک، طبق گزارشی از The Information، شرکت آمازون در حال ساخت عینک AR با نام رمز Jayhawk است، که از نمایشگر تمامرنگی در یک چشم، به همراه میکروفون، اسپیکر و دوربین داخلی بهره میبرد. عرضه نسخه مصرفی این محصول برای اواخر ۲۰۲۶ یا اوایل ۲۰۲۷ پیشبینی شده است.
این خبر در حالی منتشر میشود که متا قصد دارد بهزودی عینک هوشمند جدید خود با نام Hypernova را در رویداد Connect معرفی کند. گفته میشود که این مدل نسبت به عینکهای ریبن متا پیشرفتهتر است و نمایشگر کوچکی روی لنز سمت راست برای اجرای مینیاپها و نمایش اعلانها خواهد داشت. همچنین پروژه بزرگتری با نام Orion نیز توسط متا در دست توسعه است.
شرکت آمازون پیشتر در سال ۲۰۲۳ نسل سوم Echo Frame را معرفی کرده بود، اما این محصول در برابر عینکهای هوشمند متا چندان موفق ظاهر نشد. حالا گزارشها نشان میدهند که آمازون علاوه بر نسخه مصرفی عینکهای AR، روی مدل ویژه رانندگان تحویل کالا کار میکند، که ممکن است زودتر وارد بازار شود.
این نسخه که به طور داخلی Amelia نامیده میشود، در ابتدا در تعداد ۱۰۰ هزار واحد تولید خواهد شد. طراحی آن حجیمتر از نسخه مصرفی است و نمایشگر داخلی آن وظیفه ارائه دستورالعملهای تحویل بستهها و مسیریابی گامبهگام را بر عهده دارد. بر اساس گزارش Reuters، این قابلیت به رانندگان امکان میدهد که بدون نیاز مداوم به گوشی، مسیر دقیق را از طریق نمایشگر کوچک تعبیهشده دنبال کنند.
شرکت آمازون با این اقدام، نهتنها قصد رقابت با شرکتهایی مانند: متا، گوگل، سامسونگ و Snap را دارد، بلکه میخواهد ابتدا از طریق بهبود کارایی رانندگان خود، نخستین گام جدی در عرصه عینکهای AR را بردارد.
منبع:تک ناک